IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

هکر‌های ایرانی، متهم به توطئه هک، افشای اطلاعات و نفوذ در انتخابات آمریکا

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir iranian hackers charged for hack and leak plot to influence election 1
وزارت دادگستری آمریکا کیفرخواستی را منتشر کرد که در آن سه هکر ایرانی به شرکت در یک کمپین «هک و افشای اطلاعات» با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٢٠٢٤ آمریکا متهم شدند.

مسعود جلیلی، سید علی آقامیری و یاسر بلاغی، شهروندان ایرانی هستند که به ادعای این سازمان برای هک حساب‌های مقامات فعلی و سابق ایالات متحده، افراد مرتبط با کمپین‌های سیاسی متعدد ایالات متحده و اعضای رسانه‌ای برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC) فعالیت می‌کردند.

به ادعای وزارت دادگستری ایالات متحده، حملات آنها بخشی از تلاش گسترده‌تر ایران برای سرقت اطلاعات حساس در مورد مقامات آمریکایی و تاثیرگذاری بر انتخابات ایالات متحده بود.

طبق ادعا‌ها، در مه ٢٠٢٤، پس از سال‌ها هدف قرار دادن مقامات سابق دولت ایالات متحده، این سه نفر تمرکز خود را به افراد مرتبط با کمپین ریاست‌جمهوری ترامپ معطوف کرده‌اند.

آنها با موفقیت به‌حساب‌های شخصی مقامات کمپین دسترسی غیرمجاز به‌دست آوردند و اسناد و ایمیل‌های کمپین را به سرقت بردند.

در اواخر ژوئن، هکر‌ها عملیات "هک و نشت" را آغاز کردند و سعی داشتند مطالب دزدیده شده را به رسانه‌های ایالات متحده و افراد مرتبط با کمپین بایدن انتقال دهند و قصد داشتند به نامزدی ترامپ برای ریاست‌جمهوری ٢٠٢٤ آسیب بزنند.
takian.ir iranian hackers charged for hack and leak plot to influence election 2
در بیانیه مشترک و ادامه ادعا‌ها آمده است: «مهاجمان سایبری مخرب ایرانی در اواخر ژوئن و اوایل ژوئیه ایمیل‌هایی را برای افرادی که در آن زمان با کمپین پرزیدنت بایدن مرتبط بودند ارسال کردند که حاوی گزیده‌ای از مطالب دزدیده شده و غیرعلنی از ستاد انتخاباتی ترامپ، رییس جمهور سابق به‌عنوان متن در ایمیل‌ها بود».

در ادامه آمده است: «در حال حاضر هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد این گیرندگان به ایمیل‌ها پاسخ داده‌اند. علاوه بر این، مهاجمان سایبری مخرب ایرانی از ژوئن به تلاش‌های خود برای ارسال مطالب دزدیده‌شده و غیرعلنی مرتبط با کمپین رئیس‌جمهور سابق ترامپ به سازمان‌های رسانه‌ای ایالات متحده ادامه داده‌اند».

عملیات "هک و نشت" آنها در ژانویه ٢٠٢٠ آغاز شد و شامل تاکتیک‌های spear-phishing و مهندسی اجتماعی (Social Engineering) بود.

طبق ادعا‌ها، تا سال ٢٠٢٢، آنها تلاش‌های خود را گسترش دادند و یک مقام سابق دولت ایالات متحده را برای سرقت اطلاعات شخصی که می‌تواند به شناسایی قربانیان آینده کمک کند، هدف قرار دادند.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین برای اطلاع از جلیلی، آقامیری و بلاغی ١٠ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. در همان زمان، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC)، آقای جلیلی را به ادعای مشارکت با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اعمال تحریم‌ها به‌عنوان بخشی از تلاش‌های مداوم برای مهار مداخله خارجی در انتخابات ایالات متحده، شناسایی کرده است.

متیو جی. اولسن، دستیار دادستان کل گفت: «این تلاش‌های هک و افشای ایران یک حمله مستقیم به یکپارچگی فرآیند‌های دموکراتیک ما است».

متیو گریوز، دادستان ناحیه کلمبیا در ادعا‌های واهی خود امروز افزود: «این کیفرخواست حاکی از تلاش جدی و مستمر یک سازمان تروریستی تحت حمایت دولت برای جمع‌آوری اطلاعات از طریق هک کردن حساب‌های شخصی است تا بتوانند از مواد هک شده برای آسیب رساندن به آمریکایی‌ها و تاثیرگذاری فاسد در انتخابات ما استفاده کنند».

برچسب ها: Election, Trump, انتخابات, Cyberspy, Iranian Hacker Group, فیشینگ هدفمند, Cyber Spionage, Hack and Leak, spearphishing, IRGC, Iran, cybersecurity, Social Engineering, Hack, مهندسی اجتماعی, phishing, جاسوسی سایبری, امنیت سایبری, جنگ سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل