IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

هوش مصنوعی مولد و به کارگیری نفرات سطح پایه توسط مدیران امنیت سایبری

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir genai opportunities for organizations
بر اساس گزارش Splunk، نود و سه درصد از مدیران امنیتی گفتند که GenAI عمومی در سازمان‌های مربوطه آنها استفاده می‌شود و ٩١ درصد گزارش کردند که از GenAI به طور خاص برای عملیات امنیت سایبری استفاده می‌کنند.

در مجموع ١٦۵٠ مدیر امنیتی در این نظرسنجی جهانی شرکت کردند و بسیاری گزارش دادند که مدیریت امنیت سایبری در مقایسه با سال‌های گذشته آسان‌تر شده است. با‌این‌حال، مدافعان امنیت سایبری اکنون در رقابتی با مهاجمان سایبری برای مهار GenAI روبرو هستند.

سازمان‌ها فاقد یک خط مشی مشخص برای GenAI هستند
بر اساس این گزارش، سازمان‌ها ابزار‌های GenAI را به شدت در تیم‌های خود به کار گرفته‌اند. در مقایسه با سازمان‌هایی که هنوز در حال توسعه برنامه امنیت سایبری هستند، سازمان‌هایی که رویکرد‌های پیشرفته دارند، بودجه، منابع و اختیارات قابل‌توجهی دارند و از موقعیت خوبی برای تطابق ابزار‌ها و فناوری‌های پیشرفته GenAI برخوردارند.

با‌این‌حال، علی‌رغم این تطابق گسترده، بسیاری از سازمان‌ها فاقد یک خط مشی واضح GenAI یا درک کامل از پیامد‌های گسترده‌تر این فناوری هستند. علاوه بر این، رهبران امنیت سایبری در مورد اینکه چه کسی در استفاده از ابزار‌های GenAI دست بالا را به دست می‌آورد تقسیم می‌شود: مدافعان امنیت سایبری یا عاملان تهدید.

علیرغم تطابق زیاد، ٣٤ درصد از سازمان‌های مورد بررسی می‌گویند که پالیسی GenAI را در کار خود ندارند و ٦۵ درصد از پاسخ‌دهندگان اذعان دارند که مفاهیم GenAI را به طور کامل درک نمی‌کنند.

٤٤ درصد از پاسخ‌دهندگان، GenAI را به عنوان یک ابتکار برتر در سال ٢٠٢٤ رتبه بندی می‌کنند و از امنیت ابری به عنوان ابتکار برتر پیشی می‌گیرند. مدیران امنیت سایبری در مورد اینکه چه کسی در مورد GenAI دست بالا را دارد، اختلاف‌نظر دارند. در‌حالی‌که ٤۵ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که GenAI یک پیروزی تمام‌و‌کمال برای عاملان تهدید خواهد بود، ٤٣ درصد گفتند که GenAI به مدافعان امنیت سایبری برتری خواهد داد.

پاتریک کوگلین، مدیر فنی فروش بین‌الملل Splunk گفت: "ما در حالی در اوج هجمه هوش مصنوعی هستیم، که عاملان مخرب و متخصصان امنیتی هر دو تلاش می‌کنند تا دست بالا را داشته باشند. معرفی GenAI فرصت‌های جدیدی را برای سازمان‌ها ایجاد می‌کند تا فرآیند‌ها را ساده‌سازی کنند، بهره‌وری را افزایش دهند و فرسودگی کارکنان را محدود کنند. متاسفانه GenAI همچنین مزایای بی‌سابقه‌ای را برای عوامل تهدید ارائه می‌دهد. برای مبارزه با این چشم‌انداز تهدید جدید، مدافعان سایبری باید از مهاجمان در رقابت برای مهار و استقرار ایمن قدرت GenAI پیشی بگیرند".

هوش مصنوعی مولد و ایجاد فرصت‌های جدیدی برای سازمان‌ها
استخدام نیرو‌های امنیت سایبری در سال‌های اخیر به عنوان یک چالش قابل توجه به ویژه برای کارگران سطح ابتدایی که به دنبال ورود به این صنعت هستند، ثابت شده است. این گزارش نشان می‌دهد که GenAI یک راه‌حل محتمل برای این مشکل است، زیرا به سازمان‌ها کمک می‌کند استعداد‌های سطح ابتدایی را به طور کارآمد‌تر کشف کرده و در آن حضور داشته باشند.

علاوه بر این، اکثر متخصصان امنیت سایبری پیش‌بینی می‌کنند که GenAI سرعت و بهره‌وری آنها را افزایش دهد.

٨٦ درصد از مدیران امنیت سایبری می‌گویند که GenAI می‌تواند آنها را قادر سازد تا افراد با سطح دانش و تجربه ابتدایی بیشتری را برای پر کردن شکاف مهارتی استخدام کنند، و ۵٨ درصد می‌گویند که به لطف GenAI، آمادگی برای کار در نفرات جدید سازمان‌ها در سطوح ورودی، سریع‌تر خواهد بود.

٩٠ درصد از مدیران امنیتی معتقدند کارمتدان جدید سطح پایه می‌توانند برای توسعه مهارت‌های خود در مرکز عملیات امنیتی (SOC) به GenAI تکیه کنند و ٦۵ درصد معتقدند که این فناوری به متخصصان باتجربه امنیت سایبری کمک می‌کند تا کارآمد‌تر شوند.

متخصصان امنیتی با فشار‌های رو‌به رشد تطابق مواجه هستند
اکثر متخصصان امنیتی نیز با فشار‌های فراینده جهت تطابق بیشتر مواجه هستند. اجرای الزامات انطباق سختگیرانه به طور قابل توجهی خطرات را، به ویژه برای رهبران امنیتی که ممکن است شخصا با عواقب نقض سازمان‌ها مواجه شوند، افزایش داده است،. این تغییر چشم‌انداز انطباق بر نیاز به افزایش هوشیاری و پاسخگویی در بخش امنیتی تاکید می‌نماید.

٧٦ درصد از پاسخ‌دهندگان می‌گویند مسئولیت شخصی باعث شده است که امنیت سایبری به حوزه‌ای با جذابیت کمتر تبدیل شود و ٧٠ درصد نیز به دلیل استرس شغلی به ترک این حوزه فکر کرده‌اند.

برچسب ها: Generative Artificial Intelligence, هوش مصنوعی مولد, Generative AI, GenAI, Artificial Intelligence, Policy, AI, cybersecurity, جاسوسی سایبری, امنیت سایبری, جنگ سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل